Planiranje prehrane

Planiranje prehrane važno je za sve one koji žele steći zdrave navike kako bi vodili kvalitetniji život. No, dok se brinete za djecu, obitelj, posao, kredite… uopće ne razmišljate o tome što ćete danas jesti. Naprotiv, najveće kompromise radite upravo oko hrane i obroka ne razmišljajući o tome jesu li i koliko važni.

I jesu li planirani obroci doista toliko važni? Apsolutno! Jer hrana je motor vašeg tijela! O tome uvelike ovisi kvaliteta života i izdržljivost vašeg organizma. I da, vrlo je važno što unosite u svoje tijelo!

Plan prehrane trebao bi biti pomno osmišljen kako bi vam olakšao organizaciju oko obroka. Trebao bi sadržavati vrste namirnica, satnicu kada uzimati obroke , način pripreme hrane, a poželjan je i popis za kupovinu hrane. Bilo da se radi o posebnoj prehrani koju morate slijediti iz zdravstvenih razloga ili ste od nutricioniste dobili plan prehrane za uklanjanje viška kilograma ili sami planirate obroke, važno je da hrana koju konzumirate bude raznolika i bogata hranjivim tvarima.

Planiranje prehrane može imati više razloga:

  • smanjenje tjelesne težine
  • poboljšanje probave, ubrzavanje metabolizma
  • uklanjanje viška tekućine iz organizma
  • jačanje imunološkog sustava
  • zdravlje štitnjače
  • regulacija inzulinske rezistencije
  • poboljšanje cirkulacije…

Prilikom planiranja prehrane, bilo da planirate sami ili uz pomoć stručnjaka, važno je sljedeće:

  1. Analiza trenutne prehrane

Analiza prehrane podrazumijeva uzimanje podataka o prehrambenim navikama, načinu prehrane, eventualnim alergijama na hranu  i namirnicama koje mogu uzrokovati nadutost i probavne smetnje. Također, uzima se u obzir koliki su troškovi prehrane, gdje će se obroci pripremiti, obaviti nabavku namirnica. Dešava se da ljudi puno više novca potroše na obroke izvan kuće, u restoranima, pekarama, pri tome se loše hrane i ne uzimaju dovoljno hranjivih tvari, a unose previše kalorija, soli, masnoća …

  1. Uvid u laboratorijsku analizu krv (Općenita krvna slika, biokemijska analiza, hormonska analiza …)

Vrlo je važno prije početka bilo kakve dijete napraviti laboratorijsku analizu krvi kako bi na taj način ustanovili postoji li možda inzulinska rezistencija ili anemija, povećani kolesterol  i trigliceridi, nedostatak vitamin D… To su sve čimbenici kojima se  plan prehrane prilagođava uvođenjem ili isključivanjem pojedinih namirnica, ovisno o stanju organizma.

  1. Mjerenje :
  • visina
  • mjerenje opsega: nadlaktice, struka i kuka
  • analiza postotka zastupljenosti mišićnog tkiva, masti , vode … mjerenje se odvija na posebnim uređajima
  1. Postavljanje cilja i vremenskog intervala u kojem se zadano treba postići – na primjer: smanjenje 20 kg u periodu od 6 mjeseci

Pri svakom planiraju vrlo je važno odrediti cilj i vremenski interval u kom planiramo postići zadane vrijednosti.

Prednosti planiranja obroka

Prednosti planiranja obroka su višestruke, navest ćemo samo neke od njih.

  1. Štedi vrijeme i novac

Odvojite li samo 10-15 minuta svog vremena za tjedno planiranje obroka, uštedjet ćete izgubljeno vrijeme za razmišljanje o tome “što ću danas večerati?”. O stresu nećemo ni govoriti! A onda o novcu!!! I sami ste svjedoci da je puno ekonomičnije kada u trgovinu idete s popisom potrebnih namirnica i ne trpate u košaricu sve što vam padne pod ruku.

  1. Veća odgovornost

Plan prehrane znači da unaprijed planiraš koje namirnice koje ćeš pripremati za doručak, ručak, večeru i užinu, što znači da sam biraš što kupiti. Na taj način možete biti siguran da ste za sebe odabrali najkvalitetnije namirnice. Vi ste odgovorni za vlastito tijelo i zdravlje, samim time imate i veću odgovornost za kvalitetu svog života.

  1. Bacanje hrane smanjite na minimum

Kada imate plan prehrane, vi točno znate koliko hrane morate nabaviti za pripremu obroka. To znači da ne kupujete nepotrebnu hranu koju nećete konzumirati, koja će danima bespotrebno stajati u vašem hladnjaku te se na kraju i pokvariti. Ako slučajno imate višak hrane, koja je svježa, najbolje rješenje je staviti je u zamrzivač i iskoristiti za neki drugi obrok.

  1. Kontrolna porcija

Plan zdrave prehrane, bez obzira jeste li sami planirali obrok ili ste jelovnik dobili od nutricioniste, sadrži točne količine svake namirnice u svakom obroku, na taj način mogućnost prejedanja je svedena na minimum. Ovo je izuzetno važno ako je vaš cilj izgubiti višak kilograma ili biti na dijeti iz zdravstvenih razloga.

Plan prehrane za mršavljenje

Osnova zdravog mršavljenja nalazi se u dobro izbalansiranim obrocima, koji sadrže sve potrebne hranjive sastojke za normalno funkcioniranje tvojeg organizama, ali sa smanjena kalorijskim unosom, u kombinaciji s fizičkom aktivnosti.

Dolaskom internetske ere sve je postalo dostupno. Tako je na primjer, na internetu možeš pronaći različite dijete i planove prehrane, te vježbe koje možeš izvoditi kod kuće . A da li je to uvijek pametno raditi? Naravno da nije, pogotovo ako si početnik! Svaki organizam je drugačiji, kao i ciljevi koje želimo postići. A moramo priznati da naši ciljevi nisu svaki puta realni!

Ako želiš zdravo mršavjeti bez jo-jo efekta najbolje je potražiti savjet nutricioniste za uravnotežen plan prehrane s planirani obrocima za 7 ili 10 dana unaprijed. Takav plan sadrži sve potrebne mikro – i makronutrijente a kilogrami koje izgubite neće se vratiti. Nemojte očekivati da ćete preko noći izgubiti kilograme koje ste skupljali godinama.

Plan prehrane i Herbafast

Vrlo često uz plan prehrane daju se preporuke za suplementaciju ili dodatke prehrani. Herbafast je prirodan pripravak koji doprinosi regulaciji tjelesne težine i brine o tvom zdravlju. To je sinonim za idealu liniju, zdrav i aktivan način života, i dobar izgled. Uz Herbafast ćete se osjećati zdravije, energičnije, zgodnije, ljepše, zavodljivije, uspješnije i zadovoljnije samim sobom, s više samopouzdanja.

Kada je riječ o zdravom mršavljenju, Herbafast Health & Beauty paket poseban je paket proizvoda biljnog podrijetla koji je izvrsna potpora organizmu, a osim na mršavljenje, pozitivno utječe na detoksikaciju , bolji rad crijeva, izbacivanje viška tekućine iz organizma, zatezanje kože, smanjenje celulita i naslaga na kritičnim dijelovima tijela poput trbuha, ruku, bokova, bedara…

Početak plana prehrane važno je uskladiti s Herbafast Health & Beauty paketom proizvoda kako bi se postigao maksimalni rezultat i dugotrajno održala željena tjelesna težina.

Prvih 10 dana početka sprovođenja plana prehrane poželjno je koristiti HERBAFAST DETOX kako bi se prije svega eliminirali toksini i nakupljena tekućina te odradio proces detoksikacije organizma.

Nakon završetka 1. faze slijede faza 2 i 3. sljedećih 20 dana, gdje treba uključiti HERBAFAST FIBER I HERBAFAST LADY kako bi se ubrzao metabolizam i počelo sagorijevanje masnoća na kritičnim dijelovima. Vlakna koja se nalaze u FIBER -u tvoreći želatinastu strukturu zauzimaju prostor u želucu i posljedično smanjuju apetit, a istovremeno poput spužve upijaju masnoće i izbacuju ih iz tijela.

Za sve one koji žele steći zdrave navike i još dobro izgledati, Herbafast poklanja osobni plan prehrane zajedno s Herbafast Health & Beauty paketom od 30 dana. Kako osvojiti osobni plan prehrane ovdje !

Plan  zdrave prehrane za vas je pripremila nutricionista Ivana Čebušnik.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Košarica

Kratka obavijest


Poštovani, radi korištenja godišnjih odmora u peridu od 24.07.-12.08. nećemo biti u mogućnosti isporučiti vam naručene proizvode. Narudžbe koje dođu u tom periodu obraditi ćemo i slati u tjednu od 12.08.2024. Hvala vam na razumijevanju. Vaš Herbafast.

This will close in 0 seconds